Κεφάλαιο 4ο
Ρυθμίσεις Ιδιωτικών Κλινικών
Άρθρο 41
1. Επιτρέπεται η επέκταση των Ιδιωτικών Κλινικών, με αναθεώρηση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας τους, σύμφωνα με τα ισχύοντα κατά τη χορήγηση της αρχικής άδειας λειτουργίας τους, κατά τα εξής ποσοστά:
α) κατά ποσοστό μέχρι 25% για κλινική δυναμικότητας από 15 έως και 50 κλινών,
β) κατά ποσοστό μέχρι 20% για κλινική δυναμικότητας από 51 έως και 100 κλινών,
γ) κατά ποσοστό μέχρι 15% για κλινική δυναμικότητας από 101 έως και 150 κλινών,
δ) κατά ποσοστό μέχρι 10% για κλινική δυναμικότητας από 151 και άνω κλινών.
Το δικαίωμα επέκτασης του συνολικού αριθμού των κλινών μπορεί να ασκηθεί μία μόνο φορά, εφόσον δεν έχει ήδη ασκηθεί κατά το παρελθόν. Εάν το δικαίωμα επέκτασης έχει ασκηθεί κατά το παρελθόν τότε μπορεί να ασκηθεί μία ακόμα φορά κατά το ήμισυ των ανωτέρω ποσοστών.»
2. Στην περίπτωση κατά την οποία με την αιτούμενη επέκταση προσαυξάνεται ο συνολικός αριθμός των κλινών κατά ποσοστό που υπερβαίνει τα άνωθεν οριζόμενα, επιτρέπεται αναθεώρηση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας της Κλινικής μόνο εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις οι οποίες ορίζονται από τις διατάξεις του Π.Δ. 517/1991, επί του συνόλου της ιδιωτικής κλινικής.
3. Στις ιδιωτικές κλινικές που υπάγονται στις διατάξεις του Π.Δ.235/2000, με τροποποίηση της αναθεωρημένης άδειας τους, επιτρέπεται:
α) Επέκταση αντικειμένου τους (δημιουργία νέων τμημάτων και ειδικών μονάδων) με ανακατανομή των κλινών τους, υπό την προϋπόθεση ότι θα πληρούνται οι προδιαγραφές του παραρτήματος του εν λόγω διατάγματος (δηλαδή εξοπλισμός, προσωπικό και μετρικά στοιχεία) επί του συνόλου της ιδιωτικής κλινικής.
β) Η ανάπτυξη εργαστηριών, υπό την προϋπόθεση ότι δεν απαιτείται κτιριακή επέκταση που να υπερβαίνει τις κείμενες πολεοδομικές διατάξεις.
γ) Η μείωση των κλινών καθώς και η μετατροπή του αντικειμένου τους.
Οποιαδήποτε επέκταση πέραν της προβλεπόμενης από την ως άνω διάταξη θα διέπεται από τις διατάξεις του Π.Δ. 517/1991 επί του συνόλου της Ιδιωτικής Κλινικής.
4. Η παράγραφος 1 του άρθρου 3 του Π.Δ. 235/2000 (ΦΕΚ 199 Α΄) τροποποιείται ως εξής: «Με αίτηση των δικαιούχων επιτρέπεται η μεταστέγαση των Ιδιωτικών Κλινικών εντός των ορίων των Δήμων που είναι ήδη εγκατεστημένες, με την χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας από την αρμόδια Αρχή, μετά από γνώμη της Επιτροπής του άρθρου 4 του ΠΔ 247/1991, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που είχε χορηγηθεί η αρχική άδεια ίδρυσης και λειτουργίας της κλινικής και με την επιφύλαξη των διατάξεων του παρόντος.».
5. Η παράγραφος 3 του άρθρου 17 του Π.Δ. 247/1991 (ΦΕΚ 93 Α΄) επαναδιατυπώνεται ως εξής: «α) Ο έλεγχος από την Επιτροπή του άρθρου 4 του παρόντος είναι υποχρεωτικός, τακτικά μεν μία φορά το χρόνο τουλάχιστον, έκτακτα δε όταν ειδικοί λόγοι το επιβάλλουν.
β) Οι αρμόδιες Υπηρεσίες, μετά την κατάθεση του Πρακτικού Ελέγχου της παραπάνω Επιτροπής, εκδίδουν Βεβαίωση Καλής Λειτουργίας της Ιδιωτικής Κλινικής, η οποία ισχύει για τρία (3) χρόνια.
γ) Κατά το χρονικό διάστημα της τριετούς ισχύος της Βεβαίωσης Καλής Λειτουργίας, εξακολουθεί να διενεργείται ο ετήσιος έλεγχος, από την Επιτροπή του άρθρου 4 του παρόντος. Σε περίπτωση που διαπιστωθούν παραβάσεις των διατάξεων, που έχουν σχέση με την λειτουργία των Ιδιωτικών Κλινικών και την παροχή Υπηρεσιών Υγείας από αυτές, η Βεβαίωση Καλής λειτουργίας ανακαλείται και παύει να ισχύει».
Κεφάλαιο 5o
Οικογενειακά επιδόματα σε πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες
Άρθρο 42: Οικογένειες με τρία τέκνα
1. Η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 63 του Ν.1892/1990 (ΦΕΚ Α΄101) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Στη μητέρα που αποκτά τρίτο παιδί καταβάλλεται μέχρι και την συμπλήρωση του έκτου (6ου) έτους της ηλικίας του επίδομα ύψους εκατόν εβδομήντα επτά (177) ευρώ, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων δεν υπερβαίνει το ποσό των σαράντα χιλιάδων (40.000) ευρώ και οι δικαιούχοι έχουν μόνιμη και συνεχή 10ετή παραμονή στην Ελλάδα. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται ειδικότερα τεχνικά θέματα διαδικασίας, ιδίως τα απαραίτητα δικαιολογητικά και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας διάταξης.»
2. Η παράγραφος 1 του άρθρου 6 Ν.3631/2008 (ΦΕΚ Α΄6) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Στην μητέρα που έχει ή αποκτά τρία ζώντα τέκνα χορηγείται μηνιαίο επίδομα για κάθε άγαμο παιδί της κάτω των 23 ετών, το οποίο ισούται για κάθε παιδί, με το επίδομα που καταβάλλεται κάθε φορά για κάθε παιδί πολύτεκνης οικογένειας και καθορίζεται από 1-1-2011 και εφεξής στο ποσό των σαράντα τεσσάρων (44) ευρώ. Αν για ένα παιδί συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την χορήγηση του επιδόματος της παραγράφου 1 του άρθρου 63 του Ν.1892/1990 (ΦΕΚ Α΄101), καταβάλλεται για το παιδί αυτό το μεγαλύτερο επίδομα εκ των δύο. Το επίδομα του παρόντος άρθρου καταβάλλεται εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων δεν υπερβαίνει το ποσό των σαράντα χιλιάδων (40.000) ευρώ. Η καταβολή του επιδόματος του παρόντος άρθρου διακόπτεται, την 1η του επόμενου έτους κατά το οποίο το επιδοτούμενο άγαμο τέκνο συμπληρώνει το 23ο έτος της ηλικίας του. Σε καμία περίπτωση το επίδομα δεν μετατρέπεται σε ισόβια σύνταξη του δικαιούχου. Τα τέκνα, τα οποία λαμβάνονται υπόψη για τη θεμελίωση του δικαιώματος λήψης του παραπάνω επιδόματος, είναι τα τέκνα που αποκτώνται από τον ίδιο ή διαφορετικούς γάμους, τα νομίμως αναγνωρισθέντα ή υιοθετηθέντα καθώς και τα γεννηθέντα εκτός γάμου. Σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου ή υπαίτιας εγκατάλειψης των τέκνων του και οριστικής διακοπής της συγκατοίκησης ή διαζυγίου, η παροχή καταβάλλεται σε όποιον έχει την κύρια ή αποκλειστική ευθύνη διατροφής των τέκνων και το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα του δικαιούχου δεν υπερβαίνει το ποσό των σαράντα χιλιάδων (40.000) ευρώ. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται ειδικότερα τεχνικά θέματα διαδικασίας, ιδίως τα απαραίτητα δικαιολογητικά και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας διάταξης».
3. Στη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 6 Ν.3631/2008 (ΦΕΚ Α΄6), στο τέλος προστίθενται οι φράσεις: «και το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα του δικαιούχου δεν υπερβαίνει το ποσό των σαράντα χιλιάδων (40.000) ευρώ. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται ειδικότερα τεχνικά θέματα διαδικασίας, ιδίως τα απαραίτητα δικαιολογητικά και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας διάταξης.»
4. Στη διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 6 Ν.3631/2008 (ΦΕΚ Α΄6), στο τέλος προστίθεται εδάφια ως εξής: «Για την καταβολή του επιδόματος στις κατηγορίες των προσώπων που αναφέρονται ανωτέρω απαιτείται το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων να μην υπερβαίνει το ποσό των σαράντα χιλιάδων (40.000) ευρώ και έχουν μόνιμη και συνεχή 10ετή παραμονή στην Ελλάδα. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται ειδικότερα τεχνικά θέματα διαδικασίας, ιδίως τα απαραίτητα δικαιολογητικά και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας διάταξης.»
5. Στο τέλος της παραγράφου 4 του άρθρου 6 Ν.3631/2008 (ΦΕΚ Α΄6), τίθεται κόμμα και προστίθεται η φράση: «εφόσον δεν αντίκεινται στις ρυθμίσεις του παρόντος».
6. Στο τέλος του άρθρου 4 του Ν.3454/2006 (ΦΕΚ Α΄75) προστίθενται εδάφια ως εξής: «Οι παροχές καταβάλλονται, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων δεν υπερβαίνει το ποσό των σαράντα χιλιάδων (40.000) ευρώ και οι δικαιούχοι έχουν μόνιμη και συνεχή 10ετή παραμονή στην Ελλάδα. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται ειδικότερα τεχνικά θέματα διαδικασίας, ιδίως τα απαραίτητα δικαιολογητικά και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας διάταξης.»
7. Το ύψος των επιδομάτων καθώς και των οικογενειακών εισοδημάτων των δικαιούχων των προηγούμενων παραγράφων δύνανται να αναπροσαρμόζονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Άρθρο 43: Πολύτεκνες οικογένειες
1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 63 του Ν.1892/1990 (ΦΕΚ Α΄ 101) αντικαθίσταται ως εξής: «Σους πολύτεκνους, όπως αυτοί ορίζονται σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν.1910/1944 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σε συνδυασμό με την παράγραφο 5 του άρθρου 39 του Ν.2459/1997, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, καταβάλλεται μηνιαίο επίδομα ποσού σαράντα τεσσάρων (44) ευρώ υπό την προϋπόθεση το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων να μην υπερβαίνει το ποσό των σαράντα χιλιάδων (40.000) ευρώ και να έχουν μόνιμη και συνεχή 10ετή παραμονή στην Ελλάδα. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται ειδικότερα τεχνικά θέματα διαδικασίας, ιδίως τα απαραίτητα δικαιολογητικά και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας διάταξης».
2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 63 του Ν.1892/1990 (ΦΕΚ Α΄ 101) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: «Στην μητέρα που δεν δικαιούται πλέον το επίδομα της προηγούμενης παραγράφου χορηγείται ισόβια σύνταξη ποσού εκατόν δύο (102) ευρώ. Την ανωτέρω σύνταξη δικαιούνται επίσης και όσες μητέρες δεν θεωρούνται πολύτεκνες, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.1910/1944 (ΦΕΚ Α΄229), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, υπό την προϋπόθεση να έχουν την ελληνική υπηκοότητα ή να είναι ελληνικής καταγωγής πρόσφυγες και στις δύο περιπτώσεις οι δικαιούχοι να έχουν μόνιμη και συνεχή 10ετή παραμονή στην Ελλάδα και να είχαν ή να έχουν τέσσερα τουλάχιστον στη ζωή τέκνα. Για την χορήγηση της ανωτέρω σύνταξης απαιτείται υποβολή σχετικής αιτήσεως από την ενδιαφερόμενη μητέρα και πιστοποιητικό δημοτικής ή κοινοτικής αρχής περί της οικογενειακής κατάστασης αυτής. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται ειδικότερα τεχνικά θέματα διαδικασίας, ιδίως τα απαραίτητα δικαιολογητικά και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας διάταξης»
3. Στις πολύτεκνες οικογένειες, από 1-1-2011 και εφεξής, για όσο χρονικό διάστημα καταβάλλεται το επίδομα τρίτου παιδιού της παραγράφου 1 του άρθρου 63 του Ν.1892/1990 δεν θα καταβάλλεται το επίδομα παιδιού πολύτεκνης οικογένειας της παραγράφου 3 του άρθρου 63 του Ν.1892/1990.
4. Στο τέλος της παραγράφου 5 του άρθρου 39 του Ν.2459/1997 (ΦΕΚ Α΄17) προστίθενται εδάφια ως ακολούθως: «Η ιδιότητα του πολυτέκνου αναγνωρίζεται στις ανωτέρω κατηγορίες προσώπων, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων δεν υπερβαίνει το ποσό των σαράντα χιλιάδων (40.000) ευρώ και οι δικαιούχοι έχουν μόνιμη και συνεχή 10ετή παραμονή στην Ελλάδα. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται ειδικότερα τεχνικά θέματα διαδικασίας, ιδίως τα απαραίτητα δικαιολογητικά και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας διάταξης.»
5. Στο τέλος της παραγράφου 6 του άρθρου 39 του Ν.2459/1997 (ΦΕΚ Α΄17) προστίθενται εδάφια ως ακολούθως: «Τα επιδόματα παρέχονται στις ανωτέρω κατηγορίες προσώπων, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων δεν υπερβαίνει το ποσό των σαράντα χιλιάδων (40.000) ευρώ και οι δικαιούχοι έχουν μόνιμη και συνεχή 10ετή παραμονή στην Ελλάδα. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται ειδικότερα τεχνικά θέματα διαδικασίας, ιδίως τα απαραίτητα δικαιολογητικά και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας διάταξης.»
6. Το ύψος των επιδομάτων καθώς και των οικογενειακών εισοδημάτων των δικαιούχων των προηγούμενων παραγράφων δύνανται να αναπροσαρμόζονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Άρθρο 44:Καταργούμενες διατάξεις
Καταργούνται οι ακόλουθες διατάξεις: Οι παράγραφοι 1, 3, 4, 7 του άρθρου 39 του Ν.2459/1997 (ΦΕΚ Α΄17), οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 3 του Ν.2163/1993 (ΦΕΚ Α΄125), η παράγραφος 7 του άρθρου 63 του Ν.1892/1990 (ΦΕΚ Α 101), η διάταξη της του άρθρου 50 Ν.2972/2001 (ΦΕΚ Α΄291),
Κεφάλαιο 6o
Διατάξεις Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Άρθρο 45: Λειτουργικές ανάγκες Κ.Ε.Α.Τ
Οι επιχορηγήσεις για την αντιμετώπιση λειτουργικών δαπανών του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.) Ν.Π.Δ.Δ. καταβάλλονται από 1-1-2011 από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και θα βαρύνουν τον Φ.220 ΚΑΕ 2339 του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Η προβλεπόμενη δαπάνη θα καλυφθεί με μεταφορά του ποσού που έχει εγκριθεί στον προϋπολογισμό της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών (τομέας Νότιος) για λογαριασμό του Κ.Ε.Α.Τ., αυξάνοντας τον Φ.220 ΚΑΕ 2339 του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Άρθρο 46: Επικουρικό προσωπικό σε ΝΠΔΔ άμεσα εποπτευόμενα από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
1. Στο τέλος του άρθρου 10 Ν. 3329/2005 (ΦΕΚ Α΄81) προστίθεται νέα παράγραφος ως εξής:
«Για την κάλυψη αναγκών των ΝΠΔΔ που ασκούν δραστηριότητες στους τομείς υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης και εποπτεύονται και ελέγχονται από τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ιδίως ΕΚΚΑ, ΚΕΑΤ,ΕΙΚ, ΙΑΑ) επιτρέπεται η πρόσληψη επικουρικού προσωπικού. Στην οικεία διεύθυνση προσωπικού των ανωτέρω ΝΠΔΔ καταρτίζονται κατάλογοι επικουρικού προσωπικού κατά κλάδο, για τους κλάδους που αναφέρονται στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου και επιπλέον του κλάδου ΔΕ Κοινωνικών Φροντιστών ή Επιμελητών Πρόνοιας, ανεξάρτητα από την ύπαρξη κενών οργανικών θέσεων. Αρμόδια για τον έλεγχο της νομιμότητας των δικαιολογητικών και την κατάρτιση των καταλόγων είναι τριμελής Επιτροπή που αποτελείται από τον Πρόεδρο του ΔΣ, τον Αντιπρόεδρο του ΔΣ και τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Προσωπικού του οικείου ΝΠΔΔ. Το χρονικό διάστημα απασχόλησης του επικουρικού προσωπικού δεν μπορεί να είναι μικρότερο των έξι μηνών και μεγαλύτερο του ενός έτους και ορίζεται στην σύμβαση που συνάπτει με τον φορέα στον οποίο θα απασχοληθεί. Η πρόσληψη επικουρικού προσωπικού εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του οικείου ΝΠΔΔ και πραγματοποιείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Για τις προσλήψεις του ανωτέρω προσωπικού δεν απαιτείται εγκριτική απόφαση της τριμελούς επιτροπής της παρ. 1 του άρθρου 2 της ΠΥΣ 55/1998 (ΦΕΚ 252 Α΄). Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις του παρόντος».
2. Η παράγραφος 9 του άρθρου 10 του Ν.3329/2005 (ΦΕΚ Α΄81/2005) καταργείται.
Άρθρο 47
Στο τέλος του άρθρου 30 του Ν. 2072/1992 (ΦΕΚ Α 125/1992) όπως έχει αντικατασταθεί με το άρθρο 22 του ν.3329/2005 (ΦΕΚ Α’ 81), προστίθεται παράγραφος 5 ως εξής:
«5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Οικονομικών, καθορίζεται το ύψος του νοσηλίου-τροφείου που καταβάλλεται στις Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης Ατόμων με Αναπηρία από τους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς».
Άρθρο 48
Στο τέλος της περίπτωσης α΄ του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 11 Ν.3833/2010 (ΦΕΚ Α΄40), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 20 παρ. 2 του Ν.3868/2010 (ΦΕΚ Α΄129) μετά τη λέξη τοξικομανών προστίθεται η εξής φράση: «και προκειμένου για προσωπικό στελέχωσης όλων των ειδικοτήτων και κλάδων των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας και ΝΠΔΔ που ασκούν δραστηριότητες στους τομείς υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης και εποπτεύονται και ελέγχονται από τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης».
Άρθρο 49
1. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρ. 18 του ν. 3329/2005 (ΦΕΚ Α΄81) προστίθεται η φράση «και να συστήνονται νέες θέσεις εφόσον διευρύνονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες».
2. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 18 του Ν.3329/2005 (ΦΕΚ Α 81) αντικαθίσταται ως εξής: «Με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται με πρόταση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθορίζεται ο τρόπος οργάνωσης και λειτουργίας, η διάρθρωση των υπηρεσιών, οι αρμοδιότητες του ΔΣ και του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, οι εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, οι πόροι, συστήνονται και κατανέμονται οι θέσεις και καθορίζονται τα προσόντα πρόσληψης του προσωπικού των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας, οι οποίες δεν έχουν οργανισμό κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.»
Άρθρο 50
Στις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας και στα ΝΠΔΔ που ασκούν δραστηριότητες στους τομείς υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης και εποπτεύονται και ελέγχονται από τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, επιτρέπεται, η μετατροπή κενών οργανικών θέσεων κλάδου σε διαφορετικό κλάδο της ίδιας κατηγορίας στο ίδιο Ν.Π.Δ.Δ. ή η μεταφορά κενών οργανικών θέσεων στον ίδιο ή διαφορετικό κλάδο της ίδιας κατηγορίας ως οργανικές θέσεις από ένα Ν.Π.Δ.Δ. σε άλλο Ν.Π.Δ.Δ. εφόσον δεν προκαλείται επιπρόσθετη δημοσιονομική επιβάρυνση. Η μετατροπή ή η μεταφορά κενών οργανικών θέσεων, διενεργείται μετά από γνώμη του Δ.Σ. του Φορέα από τον οποίον μετατρέπονται ή μεταφέρονται οι κενές οργανικές θέσεις και πραγματοποιείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
Άρθρο 51
Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου της οργανικής του θέσης, επιτρέπεται η μετακίνηση προσωπικού μεταξύ των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας και μεταξύ αυτών και των ΝΠΔΔ που ασκούν δραστηριότητες στους τομείς υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης και εποπτεύονται και ελέγχονται από τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και αντίστροφα για κάλυψη επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών για χρονικό διάστημα έως τρείς μήνες, το οποίο μπορεί να ανανεώνεται για μία ακόμα φορά για ίσο χρονικό διάστημα εντός του ίδιου έτους.
Κεφάλαιο 7ο
Αναδιάρθρωση Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Μετονομασίες Γενικών Διευθύνσεων ΥΥΚΑ
Άρθρο 52- Αναδιάρθρωση της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας
1. Η παρ. 1 του άρθρου 13 του Ν. 3370/2005 (ΦΕΚ Α΄ 176) τροποποιείται ως προς την ονομασία της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας, η οποία εφεξής καλείται Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Ποιότητας Ζωής.
2. Η παράγραφος 3 του αρθρ. 13 του Ν. 3370/2005 , όπως τροποποιήθηκε από την παρ.1 του άρθρου 17 του Ν. 3868/2010 (ΦΕΚ Α΄ 129) αντικαθίσταται ως εξής: «3.. Η Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Ποιότητας Ζωής συγκροτείται από τις παρακάτω Διευθύνσεις :
α. Διεύθυνση Δημόσιας Υγιεινής
β. Διεύθυνση Υγειονομικής Μηχανικής και Υγιεινής Περιβάλλοντος
γ. Διεύθυνση Συντονισμού και Συνεργασίας με την Αυτοδιοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση,
δ. Διεύθυνση Στοματικής Υγείας
ε.. Διεύθυνση Διατροφής
στ. Διεύθυνση Εξαρτήσεων
ζ. Διεύθυνση Ανάπτυξης Αθλητισμού Ατόμων με Αναπηρία
η. Διεύθυνση «Άθληση για όλους»
θ. Διεύθυνση Υποστήριξης Αθλητισμού».
3. Οι αρμοδιότητες και τα θέματα στελέχωσης των Διευθύνσεων (α) και (β) καθορίζονται από το Π.Δ. 95/2000 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης».
4. Συμπληρώνεται το άρθρο 4 παρ. 1 περ. β) του Ν. 2519/1997 (ΦΕΚ 165 Α΄) με το οποίο συστήθηκε στη Διεύθυνση Δημόσιας Υγιεινής το τμήμα Ιατρικής της Εργασίας ως εξής: «Στο τμήμα Ιατρικής της Εργασίας προΐσταται ιατρός του κλάδου ΠΕ ιατρών ειδικοτήτων με την ειδικότητα της Ιατρικής της Εργασίας».
5. Οι αρμοδιότητες και τα θέματα στελέχωσης των υπολοίπων Διευθύνσεων γ έως θ, της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας είναι οι ακόλουθες:
(γ) Η Διεύθυνση Συντονισμού και Συνεργασίας με την Αυτοδιοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η οποία είχε συσταθεί ως «Διεύθυνση Συντονισμού και Συνεργασίας με Περιφέρειες και Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις» με το άρθρο 13 του Ν.3370/2005, συγκροτείται από τα εξής Τμήματα:
I. Τμήμα Προγραμματισμού, Εποπτείας, Αξιολόγησης και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων με τις εξής αρμοδιότητες:
· το σχεδιασμό, τη χάραξη προτεραιοτήτων, την εποπτεία, το συντονισμό και την αξιολόγηση των δράσεων και προγραμμάτων που υλοποιούνται στα πλαίσια της διαμορφούμενης Εθνικής Στρατηγικής για την συνεχή προαγωγή και βελτίωση της Δημόσιας Υγείας.
· τη συνεργασία, συντονισμό και υποστήριξη των Διευθύνσεων Δημόσιας Υγείας της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για θέματα Δημόσιας Υγείας και Ποιότητας Ζωής και την οριζόντια συνεργασία με τις Διευθύνσεις του υπουργείου αρμοδιότητας των προγραμμάτων.
· τη σταθερή καταγραφή και παρακολούθηση του παραγόμενου έργου των Διευθύνσεων Δημόσιας Υγείας της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης
· την αξιολόγηση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης βάσει συγκεκριμένων στόχων.
· την υποστήριξη προληπτικών προγραμμάτων των Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
· την εισήγηση προγραμμάτων για την εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση των Λειτουργών Δημόσιας Υγείας
· την παρακολούθηση διεθνών εξελίξεων
· την επεξεργασία προτάσεων/θέσεων του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε διεθνείς συναντήσεις και οργανισμούς σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης
ΙΙ. Τμήμα Χάρτη Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, το οποίο συστήθηκε με την παράγραφο 8 του άρθρου 9 του Ν. 3172/2003 (ΦΕΚ 197/Α΄/6.8.2003) και έχει τις αρμοδιότητες που περιγράφονται στο άρθρο 18 του ως άνω νόμου και οι οποίες επαναφέρονται σε ισχύ.
ΙΙΙ. Τμήμα Ανάπτυξης Ανθρώπινων Πόρων Τομέα Δημόσιας Υγείας με τις εξής αρμοδιότητες:
· την υποβολή προτάσεων για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των Δομών Δημόσιας Υγείας της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και για τη στελέχωση αυτών με Λειτουργούς Δημόσιας Υγείας, Εμπειρογνώμονες Δημόσιας Υγείας και άλλο προσωπικό.
· την επεξεργασία ρυθμιστικού πλαισίου πολιτικής και οδηγιών για την πρόσληψη και υπηρεσιακή εξέλιξη γιατρών και λοιπού προσωπικού των υπηρεσιών και φορέων Δημόσιας Υγείας
· την εποπτεία και τον έλεγχο εφαρμογής ρυθμιστικού πλαισίου γύρω από την υπηρεσιακή κατάσταση και εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού υπηρεσιών και φορέων Δημόσιας Υγείας
· τη διαμόρφωση και συγκεντρωτική αξιολόγηση δεικτών επίδοσης του ανθρώπινου δυναμικού των υπηρεσιών και φορέων Δημόσιας Υγείας
· την παρακολούθηση και αξιολόγηση αναγκών για εκπαίδευση και συνεχή κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού υπηρεσιών και φορέων Δημόσιας Υγείας
Της Διεύθυνσης Συντονισμού και Συνεργασίας με την Αυτοδιοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση καθώς και των τμημάτων αυτής προΐσταται υπάλληλος ιατρός του κλάδου ΠΕ Ιατρών Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ ή ΠΕ Ιατρών Ειδικοτήτων ή ΠΕ Διοικητικού με πτυχίο Νομικής ή ΠΕ Πληροφορικής ή ΠΕ Οικονομικού. Τα Τμήματα στελεχώνονται από υπαλλήλους ιατρούς του κλάδου ΠΕ Ιατρών Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ ή ΠΕ Ιατρών Ειδικοτήτων (3), καθώς και από υπαλλήλους των κλάδων ΠΕ Πληροφορικής (3), ΠΕ Στατιστικής (3), ΠΕ Διοικητικού (3),ΠΕ Οικονομικού (2), ΤΕ Εποπτών Δημόσιας Υγείας (3), ΤΕ Επισκεπτών Υγείας (3), ΤΕ Διοικητικού (3), ΤΕ Πληροφορικής (2), και ΥΕ Επιμελητών (1).
(δ) Η Διεύθυνση Στοματικής Υγείας, η οποία συστήθηκε με το Ν. 3370/2005, άρθρο 13, συγκροτείται από τα εξής Τμήματα:
I. Τμήμα προαγωγής της στοματικής υγείας και Οδοντιατρικών Φορέων, με τις εξής αρμοδιότητες:
· τη διαμόρφωση Εθνικής Στρατηγικής για τη Στοματική Υγεία, βάσει της συστηματικής καταγραφής και αξιολόγησης στοιχείων της κατάστασης στοματικής υγείας, σε συνεργασία με την Εθνική Επιτροπή Στοματικής Υγείας και τους Οδοντιατρικούς Φορείς.
· το σχεδιασμό πολιτικής στοματικής υγείας για την προαγωγή, αγωγή και πρόληψη στοματικής υγείας, τη χάραξη προτεραιοτήτων, την εποπτεία, το συντονισμό και την αξιολόγηση των δράσεων και των προγραμμάτων που αναπτύσσονται στα πλαίσια της διαμορφούμενης Εθνικής Στρατηγικής για τη Στοματική Υγεία.
· τη γνωμοδότηση για τον καθορισμό των προϋποθέσεων αναγνώρισης οδοντιατρικών ειδικοτήτων και εξειδικεύσεων και της άσκησης αυτών στα κράτη μέλη της Ε.Ε. και σε τρίτες χώρες, και γενικότερα για ό,τι αφορά την εκπαίδευση και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση του οδοντιατρικού δυναμικού.
II. Τμήμα δημόσιας οδοντιατρικής φροντίδας, με τις εξής αρμοδιότητες:
· τον κεντρικό σχεδιασμό και προγραμματισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών στα πλαίσια του Ε.Σ.Υ. σε συνεργασία με την Εθνική Επιτροπή Στοματικής Υγείας.
· τον καθορισμό των παρεχομένων οδοντιατρικών υπηρεσιών στα πλαίσια του Ε.Σ.Υ.
· το συντονισμό, εκσυγχρονισμό, σταθερή καταγραφή και παρακολούθηση καθώς και την αξιολόγηση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας του παραγόμενου έργου των Οδοντιατρικών Υπηρεσιών του Ε.Σ.Υ. βάσει συγκεκριμένων στόχων.
· την υποβολή προτάσεων για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των Οδοντιατρικών Δομών, για τη σύσταση και λειτουργία Ειδικών Οδοντιατρικών Κέντρων, καθώς και για τη στελέχωση αυτών με οδοντιατρικό και άλλο προσωπικό.
· την εισήγηση προγραμμάτων για την εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση των επαγγελματιών στοματικής υγείας του Ε.Σ.Υ.
· τον καθορισμό των κριτηρίων και την αναγνώριση της καταλληλότητας Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων ή άλλων Φορέων του δημόσιου τομέα για την ειδίκευση οδοντιάτρων.
· τη συνεργασία με τους Οδοντιατρικούς Φορείς άλλων Υπουργείων (Υπ. Εργασίας, Υπ. Παιδείας κλπ) για το συντονισμό και τη δημιουργία ενιαίου πλαισίου λειτουργίας των Οδοντιατρικών Υπηρεσιών.
Της Διεύθυνσης Στοματικής Υγείας προΐσταται υπάλληλος οδοντίατρος του κλάδου ΠΕ Ιατρών Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ με βαθμό Διευθυντή. Των Τμημάτων προΐσταται υπάλληλος οδοντίατρος του κλάδου Ιατρών Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ. Τα Τμήματα στελεχώνονται από υπαλλήλους οδοντιάτρους του κλάδου ΠΕ Ιατρών Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ (4), καθώς και από υπαλλήλους των κλάδων ΤΕ Επισκεπτών Υγείας (2), ΠΕ Διοικητικού (2), ΤΕ Διοικητικού (2), ΠΕ Οικονομικού (1), ΠΕ Πληροφορικής (1), ΠΕ Παιδαγωγικού (1), ΤΕ Ιατρικών Εργαστηρίων (1), ΤΕ Πληροφορικής (1), και ΥΕ Επιμελητών (1).
(ε) Η Διεύθυνση Διατροφής, συγκροτείται από τα εξής Τμήματα:
Ι. Τμήμα Έρευνας και Διατροφικών Μελετών, με τις εξής αρμοδιότητες:
· τη συλλογή, επεξεργασία και αξιοποίηση αποτελεσμάτων ερευνητικών και επιδημιολογικών μελετών αναφορικά με τη διατροφή και την ασφάλεια των τροφίμων σε συνεργασία με το ΚΕΕΛΠΝΟ και τον ΕΦΕΤ.
· τη δημιουργία τακτικών στατιστικών εκθέσεων με δεδομένα που αφορούν τη διατροφή και τα νοσήματα που σχετίζονται με αυτή (π.χ. δεδομένα επιπολασμού παχυσαρκίας, σακχαρώδη διαβήτη κλπ) βασισμένων σε αποτελέσματα έγκυρων επιστημονικών μελετών
· την παροχή στατιστικών στοιχείων σχετικά με την διατροφή και τα σχετιζόμενα με αυτή νοσήματα στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και στην Ευρωπαϊκή Ένωση
· την οριζόντια συνεργασία με τη Διεύθυνση Συντονισμού και Συνεργασίας με την Αυτοδιοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και τον ΕΦΕΤ καθώς και την κάθετη συνεργασία με τις Περιφέρειες και τους Δήμους.
· τη συνεργασία με Κέντρα Υγείας και ειδικά τμήματα νοσοκομείων.
II.Τμήμα Εθνικής Διατροφικής Πολιτικής, με τις εξής αρμοδιότητες:
· τη μελέτη, σχεδιασμό και διαμόρφωση εθνικής διατροφικής πολιτικής με κύριο άξονα την προστασία και προαγωγή της υγείας σε εθνικό επίπεδο.
· τη διαμόρφωση αρχών, κανόνων και προτύπων σωστής διατροφής του πληθυσμού με βάση τα δημοπαθολογικά χαρακτηριστικά αυτού, όπως έχουν εκτιμηθεί από το τμήμα Έρευνας και Διατροφικών Μελετών και τη σύνταξη διατροφικών οδηγιών.
· την παρακολούθηση εφαρμογής των επιστημονικών, οργανωτικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων των υπηρεσιών διατροφής του Ε.Σ.Υ. σε συνεργασία με τη Δ/νση Ανάπτυξης Μονάδων Υγείας
· τη συνεργασία με τη βιομηχανία τροφίμων και τους συναρμόδιους φορείς για τον ορισμό βασικών προδιαγραφών υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων σε συνεργασία με τον ΕΦΕΤ.
· την εκπόνηση νέων εθνικών νομοθετικών ρυθμίσεων αναφορικά με θέματα διατροφής και ενσωμάτωση Ευρωπαϊκών Οδηγιών στο εθνικό μας Δίκαιο
IIΙ. Τμήμα Δράσεων και Ευαισθητοποίησης σε θέματα διατροφής, με τις εξής αρμοδιότητες:
· τη διαμόρφωση διατροφικών σχημάτων για βρεφονηπιακούς σταθμούς και σχολεία που παρέχουν σίτιση.
· τη διαμόρφωση συστάσεων για τα τρόφιμα που παρέχονται στα σχολικά κυλικεία σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγιεινής και τον ΕΦΕΤ.
· τη δημιουργία πλαισίου αρχών για την κλινική διατροφή (ορισμός ποσοτολογίων για τα νοσοκομεία) και μέριμνα για την εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων διατροφής καθώς και συμβουλευτικών προγραμμάτων διατροφής, στα νοσηλευτικά ιδρύματα σε συνεργασία με τη Διεύθυνση ανάπτυξης Μονάδων Υγείας
· τη συνεργασία με τις συναρμόδιες διευθύνσεις για την κατάρτιση και επεξεργασία προγραμμάτων παροχής βοήθειας διατροφής σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών
· την υποβολή προτάσεων στη Δ/νση Αγωγής Υγείας και Πληροφόρησης για δημιουργία και εφαρμογή Προγραμμάτων Αγωγής Διατροφής.
· το σχεδιασμό, υλοποίηση, την εποπτεία και αξιολόγηση προγραμμάτων προστασίας και πρόληψης του γενικού πληθυσμού σε θέματα διατροφής.
· την ενημέρωση των πολιτών σε θέματα διατροφής, με οργανωμένες καμπάνιες πληροφόρησης ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε συνεργασία με το ΚΕΕΛΠΝΟ και τον ΕΦΕΤ.
· την υποβολή προτάσεων για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των ιατρείων αντιμετώπισης της Παχυσαρκίας στο ΕΣΥ σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ανάπτυξης Μονάδων Υγείας.
· την υποβολή προτάσεων για τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων διαιτολογικών υπηρεσιών από τον ιδιωτικό τομέα σε συνεργασία με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Της Διεύθυνσης Διατροφής προΐσταται υπάλληλος ιατρός του κλάδου ΠΕ Ιατρών Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ με βαθμό Διευθυντή ή ΠΕ Διαιτολόγων. Των Τμημάτων προΐσταται υπάλληλος ιατρός του κλάδου Ιατρών Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ ή ΠΕ Διαιτολόγων. Το Τμήμα Έρευνας και Διατροφικών Μελετών στελεχώνεται από υπαλλήλους των κλάδων ΠΕ Ιατρών Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ (1), ΠΕ Στατιστικής (1) ή ΠΕ Πληροφορικής (1), ΠΕ Διαιτολόγων (1), ΠΕ Διοικητικού (1), ΠΕ Χημικού (1) και ΤΕ Εποπτών Δημόσιας Υγείας (2) και ΥΕ Επιμελητών (1). Το Τμήμα Εθνικής Διατροφικής Πολιτικής στελεχώνεται από υπαλλήλους των κλάδων ΠΕ Ιατρών Δημόσιας Υγείας Ε.Σ.Υ-Ιατρό (1)., ΠΕ Ιατρών Ειδικοτήτων-Παιδίατρο με εξειδίκευση στην παιδική παχυσαρκία (1), ΠΕ Βιολόγων (1), ΠΕ Επισκεπτών Υγείας (1), ΠΕ Ψυχολόγων (1), ΠΕ Στατιστικών (1), ΠΕ Διοικητικού (1), ΤΕ Εποπτών Δημόσιας Υγείας (2). Το Τμήμα Δράσεων και Ευαισθητοποίησης σε θέματα διατροφής στελεχώνεται από υπαλλήλους των κλάδων ΠΕ Ιατρών Δημόσιας Υγείας Ε.Σ.Υ-Ιατρό (1)., ΠΕ Ιατρών Ειδικοτήτων-Παιδίατρο με εξειδίκευση στην παιδική παχυσαρκία (1), ΠΕ Ψυχολόγων (1), ΠΕ Διαιτολόγων (1), ΠΕ Επισκεπτών Υγείας (1), ΠΕ Διοικητικού (1), ΤΕ Εποπτών Δημόσιας Υγείας (2) και ΤΕ Διαιτολόγων (1).
(στ) Η Διεύθυνση Εξαρτήσεων, συστήθηκε με το ν.3868/2010 άρθρο 17 παρ. 1 και έχει ως αποστολή την ανάπτυξη και εφαρμογή δραστηριοτήτων που υλοποιούν την εθνική πολιτική για την αντιμετώπιση της εξάρτησης, και συγκεκριμένα την αντιμετώπιση χρήσης των εξαρτησιογόνων ουσιών, του αλκοολισμού, του καπνίσματος και άλλων σύγχρονων εξαρτήσεων, όπως τα τυχερά παιχνίδια, το διαδίκτυο και οι διατροφικές εξαρτήσεις.
Η Διεύθυνση εξαρτήσεων συγκροτείται από τα εξής Τμήματα:
I. Τμήμα Εξαρτησιογόνων Ουσιών με τις εξής αρμοδιότητες:
· τη χορήγηση ή ανάκληση άδειας ίδρυσης, λειτουργίας Μονάδων Αντιμετώπισης της Εξάρτησης, την εποπτεία και τον έλεγχο αυτών.
· τη διαχείριση θεμάτων ανάπτυξης Μονάδων Υποκαταστάτων, Αντιμετώπισης της Κρίσης, Διπλής Διάγνωσης στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ και σε ιδιωτικές Κλινικές.
· την άσκηση εποπτείας και ελέγχου των Νοσοκομείων του ΕΣΥ και Ιδιωτικών Κλινικών σε ότι αφορά τις Μονάδες Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων, που αναπτύσσουν συμμετοχή στην πιστοποίηση των Κέντρων Κοινωνικής και Επαγγελματικής Ένταξης για τους πρώην χρήστες εξαρτησιογόνων ουσιών.
· τη συμμετοχή με το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την έκδοση από κοινού αποφάσεων έγκρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων που αφορούν εξαρτημένα άτομα .
· τη μελέτη, ανάπτυξη, αξιολόγηση προγραμμάτων, εκπαίδευση επαγγελματιών σχετικών με τα ναρκωτικά.
· τη συνεργασία με Διεθνείς και Κοινοτικούς Οργανισμούς και Φορείς, και τη συμμετοχή σε προγράμματα και δραστηριότητες που αφορούν τα ναρκωτικά.
· την προώθηση εισηγήσεων για τον εκσυγχρονισμό της Νομοθεσίας και εναρμόνιση με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
· τον προγραμματισμό για τη δημιουργία και ανάπτυξη της αναγκαίας κτιριακής υποδομής, έγκριση σκοπιμότητας των Δημοσίων και Ιδιωτικών Μονάδων κατόπιν συνεργασίας με τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών.
· το συντονισμό ενεργειών και την εισήγηση μέτρων, κινήτρων και νομοθετικών ρυθμίσεων σε συνεργασία με τα εκάστοτε συναρμόδια Υπουργεία ή Φορείς για την αντιμετώπιση γενικότερα του προβλήματος της εξάρτησης.
· την επιχορήγηση από πιστώσεις του Τακτικού προϋπολογισμού, του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ή οποιαδήποτε πηγή εσόδων των Δημοσίων ή Ιδιωτικών Μονάδων για την αντιμετώπιση της εξάρτησης.
· την έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το προσωπικό των Δημοσίων Μονάδων Απεξάρτησης, και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Κ.Ε.Κ.
II. Το Τμήμα Αντιμετώπισης Αλκοολισμού του άρθρου 17 του Ν. 3868/2010 μετονομάζεται και καλείται εφεξής «Τμήμα Αντιμετώπισης του Καπνίσματος και του Αλκοολισμού» και έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
· τη χορήγηση ή ανάκληση άδειας ίδρυσης, λειτουργίας Μονάδων Αντιμετώπισης της Εξάρτησης από το αλκοόλ και λειτουργίας Κέντρων Διακοπής Καπνίσματος. Εποπτεία και έλεγχος αυτών σε συνεργασία με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας..
· την ανάπτυξη της εθνικής έρευνας και το συντονισμό των ερευνητικών προγραμμάτων στον τομέα του ελέγχου του καπνού και του αλκοόλ
· την προώθηση, ενθάρρυνση και ανάπτυξη της έρευνας αναφορικά με τους καθοριστικούς παράγοντες και τις συνέπειες καπνού και αλκοόλ στην υγεία από την έκθεση σε καπνό και την κατάχρηση αλκοόλ.
· την εκπαίδευση και υποστήριξη όλων όσων εμπλέκονται σε δραστηριότητες ελέγχου του καπνού και του αλκοόλ, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας, της εφαρμογής και της αξιολόγησης.
· την καθιέρωση σε συνεργασία με το Κέντρο Έλεγχου Ειδικών Λοιμώξεων και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ), ενός εθνικού συστήματος επιδημιολογικής παρακολούθησης της κατανάλωσης καπνού και αλκοόλ, καθώς και των σχετικών κοινωνικών και οικονομικών δεικτών και δεικτών υγείας.
· τη συγκρότηση και ενημέρωση βάσης δεδομένων με αντικείμενο τη νομοθεσία και τους κανονισμούς ελέγχου, πληροφορίες αναφορικά με την εφαρμογή τους και τη σχετική νομολογία.
· τη συνεργασία με τα κατά περίπτωση αρμόδια όργανα άλλων χωρών, καθώς και με διεθνείς και κοινοτικούς οργανισμούς, για την υλοποίηση των σκοπών και των δράσεών τους και για την ανάπτυξη προγραμμάτων περιφερειακού και παγκόσμιου ελέγχου καπνού, τη διατύπωση γνώμης ή τη διαχείριση, κατόπιν σχετικής αποφάσεως του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κάθε άλλου ζητήματος που αφορά τον καπνό, τα αλκοόλ και τα προϊόντα τους
· τη δημιουργία, σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς, ενός εθνικού σχεδίου πρόληψης, που καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε θέματα καπνού και αλκοόλ.
· τον προγραμματισμό για τη δημιουργία και ανάπτυξη της αναγκαίας κτιριακής υποδομής, έγκριση σκοπιμότητας των Δημοσίων και Ιδιωτικών Μονάδων Αντιμετώπισης της εξάρτησης από αλκοόλ και καπνό, κατόπιν συνεργασίας με τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών.
· το συντονισμό ενεργειών και την εισήγηση μέτρων, κινήτρων και νομοθετικών ρυθμίσεων σε συνεργασία με τα εκάστοτε συναρμόδια Υπουργεία ή Φορείς για την αντιμετώπιση γενικότερα του προβλήματος της εξάρτησης από το αλκοόλ και τον καπνό και την προώθηση εισηγήσεων για τον εκσυγχρονισμό της Νομοθεσίας και εναρμόνιση με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
· την έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το προσωπικό των Δημοσίων Μονάδων Απεξάρτησης, και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Κ.Ε.Κ. σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
· τη δημιουργία δικτύου ενημέρωσης πολιτών και μαθητών για θέματα καπνίσματος και αλκοολισμού σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς.