Παράρτημα Ι: Εκκρεμή Δημοσιονομικά Μέτρα
Από τη ΜΠΔΣ του Ιουλίου
• Η Κυβέρνηση υιοθετεί ένα νόμο – πλαίσιο για τη μεταρρύθμιση των επικουρικών συντάξεων με σκοπό την εξοικονόμηση 0,4% του ΑΕΠ μέχρι το 20 ] 4 (σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΜΠΔΣ).
• Εκδοση ΥΑ για την εφαρμογή του τέλους επιτηδεύματος (άρθρο 31 του νόμου 3986). Από τον εφαρμοστικό νόμο του τέλους Οκτωβρίου
• Εκδοση των 4 εκκρεμών ΥΑ για την πλήρη εφαρμογή του νέου μισθολογίου, (βλέπε ΤΜΣ)
• Υιοθέτηση νόμου για τον καθορισμό προθεσμίας για την εφαρμογή της μεταρρύθμισης του μισθολογίου της γενικής κυβέρνησης και την ανάκτηση των αχρεωστήτως καταβληθέντων μισθών από την 1 Νοεμβρίου 2011.
• Εκδοση ΥΑ για τη μείωση του χρόνου μεταφοράς από τη ΔΕΗ των εσόδων του φόρου ακίνητης περιουσίας σε 2 ημέρες. Από τις προαπαιτούμενες δράσεις του Νοεμβρίου
• Εκδοση των εκκρεμών ΥΑ για το κλείσιμο / συγχώνευση των νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου.
• Αναθεώρηση του μηχανισμού της θετικής λίστας για την πραγματοποίηση εξοικονομήσεων της τάξης των €250 εκατ. το 2012.
Παράρτημα II. Μέτρα για την επίτευξη του στόχου ελλείμματος του 2012
• Ψήφιση ενός συμπληρωματικού προϋπολογισμού με στόχο πρωτογενούς ελλείμματος 1% του ΑΕΠ που θα περιλαμβάνει όλες τις αλλαγές που ακολουθούν.
• Μείωση λειτουργικών δαπανών του κράτους κατά €200 εκατομμύρια.
• Προσαρμογή λοιπών δαπανών κατά €280 εκατ.: εκλογικές δαπάνες, επιδοτήσεις για απομακρυσμένες περιοχές, πιστώσεις για το Υπουργείο Παιδείας, (συμπεριλαμβανομένων των
υπηρεσιών στο εξωτερικό αποζημιώσεις προσωπικού των πανεπιστημίων, αναπληρωτές καθηγητές στην δευτεροβάθμια σχολεία, λειτουργικές δαπάνες λειτουργίας των γυμνασίων), κατανομές του Υπουργείου Γεωργίας και μεταφορές σε φορείς.
• Προσαρμογή επικουρικών συντάξεων και θέσπιση αλλαγών σε ασφαλιστικά ταμεία που λαμβάνουν υψηλές επιδοτήσεις από τον προϋπολογισμό ώστε να πραγματοποιηθεί εξοικονόμηση κατά €300 εκατ. το 2012.
• Περικοπή εγχώριων επενδύσεων κατά €400 εκατ. σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2012.
• Περικοπή αμυντικών δαπανών κατά €300εκατ. σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2012 σε ταμειακή και σε λογιστική βάση.
• Εντοπισμός και υλοποίηση περικοπών €325 εκατ. σε επιπρόσθετες μόνιμες διαρθρωτικές δαπάνες.
• Εξάλειψη 550 θέσεων αντιδημάρχων στην τοπική αυτοδιοίκηση, με ισχύ από το τέλος του Φεβρουαρίου, συμπεριλαμβανομένων και των συσχετιζόμενων θέσεων προσωπικού.
• Ανάληψη δράσης (όλοι οι νόμοι, Υπουργικές Αποφάσεις και εγκύκλιοι) για τον περιορισμό της υπερσυνταγογράφησης των φαρμάκων και μείωση του ποσοστού και της τιμής των γενόσημων φαρμάκων:
> Υιοθέτηση νόμου και ΥΑ για τον καθορισμό των ανώτατων τιμών των γενόσημων φαρμάκων στο 40 τοις εκατό και για τα μη πατενταρισμένα στο 50 τοις εκατό των πατενταρισμένων προϊόντων.
> Μείωση των περιθωρίων κέρδους για τα φαρμακεία κάτω από 15 τοις εκατό. Μείωση των περιθωρίων χονδρικής από 5,3 σε 5 τοις εκατό το πολύ. Δημιουργία ενός σταθερού περιθωρίου €30 για όλα τα φάρμακα άνω των €200. Αύξηση εκπτώσεων για τα φαρμακεία με κύκλο εργασιών άνω των €35.000.
> Υιοθέτηση νόμου περί εκπτώσεων που θα αποφέρει €250 εκατ. συν τις δαπάνες (μετά φόρων), με αναδρομική ισχύ από 1 Ιανουαρίου 2012 που θα υπερβαίνει τα €240 εκατ. το μήνα. Η εν λόγω έκπτωση θα νομοθετήσει για την περίοδο 2012-15.
> Να γίνει υποχρεωτική: η ηλεκτρονική συνταγή για όλους τους γιατρούς (και τα φαρμακεία θα αποζημιώνονται μόνο για τις ηλεκτρονικές καταχωρήσεις). Συνταγογράφηση του φθηνότερου προϊόντος ανά δραστική ουσία. Διεθνή πρωτόκολλα για 160 ασθένειες, συμπεριλαμβανομένων των 10 πιο ακριβών.
> Ενημέρωση αρνητικής λίστας φαρμάκων και λίστας παραφαρμακευτικών προϊόντων. Εκδοση ΥΑ που να επιτρέπει τη προσθήκη νέων εμπορικών σημάτων στο θετικό κατάλογο, εάν έχουν συμπεριληφθεί από τα δύο τρίτα των χωρών της ΕΕ.
Παράρτημα III. Προκαταβολικές μεταρρυθμίσεις της φορολογικής διοίκησης
Πραγματοποίηση στόχων τέλους 2011
• Η Γενική Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων να ικανοποιήσει τους δείκτες απόδοσης διοίκησης εσόδων τέλους 2011 (πλήρες εύρος και έλεγχοι ΦΠΑ φορολογουμένων μεγάλης οικονομικής επιφάνειας).
Ακύρωση αμνηστίας
• Να τροποποιηθεί το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο για την κατάργηση / τροποποίηση των άρθρων 3 και 21 (για την εξάλειψη της επέκτασης των όρων πληρωμής των οφειλόμενων φόρων και καθυστερημένων εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, και την εξάλειψη της αναστολής της ποινικής δίωξης και της δέσμευση περιουσιακών στοιχείων).
Κανονισμοί
• Τροποποίηση αποφάσεων της Τράπεζας της Ελλάδος για την υποβολή από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στην Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης των ύποπτων συναλλαγών που συνδέονται ή σχετίζονται με φοροδιαφυγή (αποφάσεις 285/2009 και 281/2009) για να ενισχύσει την παρακολούθηση και τον εντοπισμό των μηχανισμών.
• Λήψη μέτρων για να διασφαλιστεί ότι οι καταγγελίες σχετικά με επιβεβαιωμένα απλήρωτα φορολογικά χρέη που προκύπτουν από έναν έλεγχο διαβιβάζονται για ποινική δίωξη και στην Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης,
• Υποχρεωτική εξάντληση για τις μεγάλες φορολογικές υποθέσεις της διοικητικής επίλυσης διαφορών πριν την πρόσβαση σε δικαστικές προσφυγές.
• Αυστηροποίηση των κανόνων για την παραίτηση από την κατάθεση για την πρόσβαση δικαστικών προσφυγών (χωρίς να θίγεται η ανεξαρτησία της δικαιοσύνης).
Ανάθεση αρμοδιοτήτων
• εκδοση αποφάσεων και νομοθετικών πράξεων για τη μεταβίβαση από το πολιτικό σε διοικητικό επίπεδο των εξουσιών ελέγχου πάνω σε καίριες επιχειρηματικές δραστηριότητες και διαχείριση ανθρωπίνων πόρων.
• Τοποθέτηση κάτω από τον άμεσο έλεγχο και τη διαχείριση των κεντρικών της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων της συλλογής των μεγάλων χρεών, και
ενοποίηση δραστηριοτήτων στις 35 μεγαλύτερες εφορίες.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV
Μνημόνιο Συνεννόησης στις Συγκεκριμένες Προϋποθέσεις Οικονομικής Πολιτικής
9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012
Οι εκταμιεύσεις της χρηματοδοτικής ενίσχυσης προς την Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕΤΧΣ) υπόκεινται σε τριμηνιαίες αξιολογήσεις των όρων καθ’όλη την διάρκεια της συμφωνίας. Η αποδέσμευση των δόσεων βασίζεται πάνω στην τήρηση κριτηρίων ποσοτικής απόδοσης και σε μία θετική αξιολόγηση της προόδου η οποία πραγματοποιήται σε σχέση με τα κριτήρια πολιτικής της Απόφασης του Συμβουλίου 2011/734/ΕΕ της 12ης Ιουλίου 2011 (όπως έχει τροποποιηθεί – εφ’εξής καλούμενη Απόφαση του Συμβουλίου»), το μνημόνιο οικονομικής και χρηματοπιστωτικής πολιτικής (ΜΟΧΠ) και το παρόν Μνημόνιο.
Το παράρτημα επί της παροχής δεδομένων αποτελεί τμήμα του Μνημονίου και το πόσο καλά 9α εφαρμοστεί,θα ληφθεί υπ’όψιν για την εκτίμηση του βαθμού συμμόρφωσης.
Η Ελλάδα δεσμεύεται να προβεί σε διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και το προσωπικό του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) ως προς την υιοθέτηση μορφών πολιτικής οι οποίες εμπίπτουν εντός του πεδίου του παρόντος Μνημονίου παρέχοντας επαρκές χρονικό περιθώριο για αξιολόγηση. Η Κυβέρνηση δημοσιεύει τριμηνιαία έκθεση σε συμμόρφωση με το Άρθρο 4 της Αποφάσεως του Συμβουλίου.
Σε εναρμόνιση προς τα συμπεράσματα της συνόδου κορυφής της ευρωζώνης της 26ης Οκτωβρίου 2011, η Κυβέρνηση θα συνεργασθεί πλήρως με τα κλιμάκια της Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) για την ενίσχυση της παρακολούθησης της εφαρμογής του προγράμματος και θα παρέχει στις ομάδες προσωπικού πρόσβαση σε όλα τα σχετικά δεδομένα και άλλα στοιχεία που αφορούν την Ελληνική διοίκηση. Όμως η κυριότητα του προγράμματος και όλες οι εκτελεστικές ευθύνες για την υλοποίηση του προγράμματος παραμένουν στην ευθύνη της Ελληνικής Κυβέρνησης,