Επίδομα ΒΑΕ: Νεότερη ενημέρωση

 

[one_half]

Όπως είναι ήδη γνωστό με τις διατάξεις του άρθρου 18 του Ν.4354/2015, όπως αυτές ισχύουν μετά την τροποποίηση  τους από το άρθρο 54 του ν. 4384/2016 , « Το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας της παρ.1 του άρθρου 15 του Ν.4024/2011 εξακολουθεί να καταβάλλεται στο ίδιο ύψος , με τους ίδιους όρους και με τις ίδιες προϋποθέσεις στους δικαιούχους που έχουν ορισθεί με τις υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση των ανωτέρω διατάξεων ,καθώς επίσης και αυτών του άρθρου 67 του Ν.4325/2014 (Α’ 23) , εκτός από τις περιπτώσεις πλήρους απαλλαγής από τα καθήκοντα ή την εργασία τους για συνδικαλιστικούς λόγους με την επιφύλαξη της επικείμενης ευθυγράμμισης του σχετικού καθεστώτος με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή νομοθεσία έως τις 31.12.2017»

Όπως προκύπτει από την διατύπωση των ως άνω διατάξεων , ο νομοθέτης προσδιορίζει ως οριακή- καταληκτική ημερομηνία  για την μεταβολή του καθεστώτος καταβολής του συγκεκριμένου επιδόματος την 31-12-2017.

Η εν λόγω διάταξη, όπως ήταν αναμενόμενο, δημιούργησε μία αβεβαιότητα ως προς την τύχη του επιδόματος μετά την 1-1-2018.

Επι του ως άνω ζητήματος (το σχολιάσαμε σε παλαιότερο άρθρο)  ήδη δημοσιεύτηκε η υπ’ αριθμό οικ. 2/93544/ΓΔΠ/02-01-2018 εγκύκλιος του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών , σύμφωνα με την οποία η καταληκτική ημερομηνία της 31-12-2017 χαρακτηρίζεται ως «ενδεικτική» , οπότε και εξακολουθεί η καταβολή του συγκεκριμένου επιδόματος.

[/one_half][one_half_last]

Παρεπόμενο της ως άνω εγκυκλίου κατατίθενται οι ακόλουθες σκέψεις. Ευθύς εξ αρχής θα πρέπει να επισημανθεί, ότι ο χαρακτηρισμός μιας προθεσμίας που τίθεται από τον νομοθέτη ,ως «αποκλειστικής» ή «ενδεικτικής» αποτελεί κυρίως ζήτημα ερμηνείας των επίμαχων νομοθετικών διατάξεων. Ο πλέον , δε, αρμόδιος φορέας για την ερμηνεία των νομοθετικών διατάξεων είναι είτε ο ίδιος ο νομοθέτης, είτε τα Δικαστήρια.

Δηλαδή, δεν είναι σύνηθες να ενεργείται χαρακτηρισμός μιας προθεσμίας ως ενδεικτικού χαρακτήρα από μία διοικητική αρχή , μέσω εγκυκλίου. Εξάλλου ένας τέτοιος χαρακτηρισμός δεν παράγει , καταρχήν, κάποια νομική δέσμευση ως προς τον πραγματικό χαρακτήρα της εν λόγω προθεσμίας ως ενδεικτικής.

Πέραν των ανωτέρω, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι δια του χαρακτηρισμού της επίμαχης προθεσμίας ως ενδεικτικής ουδόλως εξαλείφεται  το στοιχείο της αβεβαιότητας αφού επι της ουσίας, παραμένει σε εκκρεμότητα το ζήτημα της ευθυγράμμισης του σχετικού καθεστώτος με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή νομοθεσία, χωρίς κάποιο σαφές χρονοδιάγραμμα.

Σε κάθε περίπτωση η ΟΤΑΕΔ παρακολουθεί την εξέλιξη του εν λόγω ζητήματος , θεωρώντας ότι οποιαδήποτε απόπειρα μισθολογικής μείωσης κατά των εργαζομένων στα εργαστήρια ιοντιζουσών και μη ακτινοβολιών, είναι εκ προοιμίου καταδικαστέα, λαμβανομένων ιδίως υπόψη των συνθηκών απασχόλησης στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας.

Γεωργιάδης Κωνσταντίνος

Πρόεδρος Δ.Σ.

[/one_half_last]

 

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ομοσπονδία Τεχνολόγων Ακτινολόγων Ελλάδος

Σταδίου 39, Αθήνα
4ος όροφος, 5ο γραφείο

Τηλ: 210-3214133
Email: [email protected]

Επαγγελματικά Δικαιώματα Τεχνολόγου Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας
Αμοιβαίες μετατάξεις υπαλλήλων